Starbucks vidí v kávě stále velký potenciál
14.6.2014 11:18
Bitevní pole v tomto oboru už nejsou tolik v kavárnách na rohu ulice tak jako v kuchyňkách, kancelářích a všude jinde, kde je čerstvý šálek kávy na dosah ruky po celou dobu. Počet zařízení pro osobní přiravu kávy jako jsou přístroje Green Mountain Coffee’s Keurig v poslední letech prudce vzrostl, podle IBIS World vzrostl na více než dvojnásobek celkové průmyslové sazby. "Nyní má k dispozici kávovar Keurig k dispozici 12 ze 118 miliónů amerických domacností." Říká David Sasch,víceprezident inovací v Green Mountain.
Do roku 2016 by na trhu měla být příležitost pro 35 miliónů domácností pořídit si domácí kávovar. Tedy pro téměř trojnásobek než je tomu dnes. Green Mountain vídí také velký potenciál ve zdokonalení tohoto přístroje v podobě stroje na přípravu ledové kávy. Sach říká: "Dnes je velmi populární chodit na ledovou kavu mimo svůj domov napřiklad do Starbucks nebo Dunkin Donuts, ale pro mnoho lidí je velmi obtížné připravit si tento nápoj doma, tak aby v něm byl správný poměr ledu a kávy.
Tento přístroj by tedy mohl zvýšit počet příležitostí pro pití kávy. Kromě toho, díky tomu že se zpráva o tom že káva dobře působí na naše zdraví dostala do podvědomí více lidí, vidí také potenciál v takzváných K-cups s antioxidanty. "Zdá se, že nápojové trendy přicházejí a odcházejí v cyklech, tedy pravidelné se opakují v určitém intervalu. Nyní se tedy alespoň zdá, že pití kávy na vzestupu."Vzestup kávy je dán, ale také tím, že stále více lidí se zajímá o to aby se jim dostalo kvalitních kávových zrn a někdy si dokonce zrna praží a vaří sami.
Vynaloží přitom mnohem více úsilí než-li s kávovarem, myslí si Galindo. "Je zde také trend parování kavy s ruznými dezerty," dodává. Nezávislé kavárny jako napřiklad Café Grumpy v Brooklinu také zaznamenávají rostoucí zájem lidí o kvalitu kávy, tedy zvýšení prodeje kvalitnějších kávových zrn. Spolumajitelka této kavárny Caroline Bell také říká, že stále více lidí se zajíma o to, jak připravit kvalitní kávu v pohodlí svého domova.
Také Starbucks vidí velký potenciál v expanzi do domácností, kanceláří a jiných míst spojených s pítím dobrého šálku kávy. Mluvčí Alisa Martinez říká, že společnost plánuje otevřít pobočky v rámci vysokých škol a hotelů. Nyní si kávu od Starbucks mužete objednat v Aljašských Aerolinkách a i když to není jetě ve formě kapaček, muže si každý pacient v jakékoliv americké nemocnici dopřát šalek kávy od Starbucks ve své posteli.
Máme Starbucks ve všech zdravotních zařízeních po celé zemi, včetně centra Freda Hutchinsona pro výzkum rakoviny v Seattlu a plánujeme otevřit další. Naší snahou je, aby každý zkázník mohl dostat svou kávu bez ohledu na to kde se právě nachází.